- Cyril Bricaud
Organisering og optimering av distribusjon, salg, produkt og markedsføring
Updated: Jan 12

Målet er å sikre høy etterspørsel, økt distribusjon og bedre lønnsomhet. I dette eksemplet ønsket oppdragsgiver å doble omsetning samt lønnsomhet på en 2 til 3 årsperiode gjennom allerede etablert eller ny distribusjon av sine produkter i markedene Norden, Asia og Pacific.
Bakgrunn
Selskapet ønsket å evaluere, planlegge og implementere en lønnsom distribusjon av opplevelses produkter.
Målet var å få de opplevelsesproduktene distribuert gjennom forskjellige optimale kanaler:
direkte salg gjennom digital satsning
salg gjennom relevante turoperatører i Europa
salg gjennom foretrukne eksklusive agenter for oversjøiske markeder
Selskapets merkevare er veldig representativ for norsk historie og verdier.
Selskapet ser en enorm kommersiell mulighet til å trenge seg inn i de oversjøiske markedene gjennom sterke partnerskap med en eller flere agenter.
5 views0 comments